The Register: pathetic tabloid hackery

The Register is all squashy on censorship – when it suits one of the million or so bees buzzing around their bonnet. So the Internet Watch Foundation (funded by News Corp) gets its knickers in a twist about a Wikipedia page and accidentally makes Wikipedia verboten for much of the UK.

And what do they have to say?

Wikipedia isn’t a user-generated utopia. It’s a cultish self-contradiction that can’t help but undermine its own ideals

I’ve not quoted the links, but suffice it to say that they’re to a pair of silly-clever “contrarian” opinion pieces that must once have pulled some traffic through the ads, just like their “contrarian” climate change denial turdery.


  1. Gdr

    It’s always been the Register’s editorial position that Wikipedia is a corrupt religious cult. For some years the Wikipedia beat was covered by Andrew Orlowski on his own (maybe he had some edits reverted or articles deleted and thought this would be a good way to even the score?) but it’s nice to see they have more reporters covering this important story now.




Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s



%d bloggers like this: